pen merah, biru dan hitam

pen merah pen biru
you marah, i love you...
(dimana pen hitam?)

Ha.Ha.Ha. Siapa pernah dengar lagu ni? Lagu budak-budakkah ni? I guess, orang tua yang cipta pun. Tapi best. It not the point, the point here is... 'awak, hati dia sakit tapi tidak mungkin akan mati.' ~ Lord Zara style, yes I admit. Sebab saya sangat suka baca post dia. Wah, dia sangat dipercayai oleh kawan-kawan.

You, i've fallen to someone. someone every one care, but it impossible to be with him. ayat ni, buat semua jadi kucar kacir. susahkan bila dalam satu kumpulan tu, ada orang yang bermain mata. saya sendiri tidak tahu. sangat jauh untuk menelaah ke dalam hati tiga orang yang sangat kita sayang. lagi parah bila akhirnya ketiga-tiganya sendiri tidak tahu apa yang sedang berlaku. 

kamu si pen hitam. kamu yang jatuh hati dengan prince naveen, cinta itu satu fitrah. bukan salah kamu kalau rasa itu wujud sekalipun, jadi berhenti menyalahkan diri sendiri kerana jatuh cinta dengan dia. walaupun akhirnya, akan terasa sakitnya hati bila tahu dia sebenarnya menunggu orang lain dan kita sendiri tahu, tangan yang bertepuk itu, tidak bertepuk sebelah tangan. teruskan sahaja kehidupan. biarpun sangat pahit.

kamu si pen merah. kamu bahagia bukan? mungkin kamu belum tahu, tapi pen biru tidak pernah menafikan. dan saya gembira, kamu tidak bersedih diatas kehilangan sebelumnya. sebab dia mungkin boleh mengganti, cuma kamu juga tidak yakin rasa itu.

kamu si pen biru. saya minta maaf. saya minta maaf kerana mendapat kepercayaan kamu dan kedua-duanya. kamu yang tidak faham apa yang dirasakan oleh cinderella dan snow white, kamu berhak membuat keputusan kamu. maaf, saya tahu cerita keduanya, ketiga-tiganya. seorang dihulu, dimuara dan ditanjung. ya, baru perasan. rupanya begitu perjalanannya. siapa yang nampak, mungkin orang lain nampak apa yang berlaku tapi akhirnya hanya berakhir dihujung nafas. 
saya? sekeping kertas, saya cuma boleh memerhati, membaca segala yang kamu coretkan. saya melihat hanya sebagai seorang kawan. tapi ini soal dua hati. antara pen merah dan pen biru tanpa tertinggal pen hitam. tapi yang rasa bersalah kini cuma satu hati, ya, saya rasa bersalah kerana mendapat kepercayaan kamu. bukan berdua tapi bertiga. 
abaikan note embedded systems dibelakang
tiga segi? tidak. cuma satu garisan lurus, biarpun one-way traffic disebelah sini, tapi disebelah sana ada lebuh raya. patah balik antara dua hati, tepukan itu bergema. kamu apa yang perlu saya lakukan? koyakkan kertas yang sudah basah ini, supaya pen biru tidak membaca apa yang ditulis pen hitam. sebab pen hitam minta itu. pen biru. saya sayang kedua-duanya, pen hitam dan merah. cuma tidak tegah melihat yang seorang menangis lagi. ya, dia sakit biarpun dia boleh ketawa dihadapan kita tanpa seorang pun terkesan, tapi tadi dia menangis lagi untuk yang kesekian kalinya kerana kamu...

p.s :: dari mata helang pemerhati. person doesn't always want to show their emotion. they keep it alone. ah sudah...

2 comments:

  1. lagu waktu budak2..
    tapi up until now, sia tia pernah pikir pasal pen hitam..nice entry =)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...