BOTM Oktober : Nama Pura

Assalammualaikum...

=D Gara-gara ke'comel'an dengan contest WSB kali ni... saya rasa saya pun mau joint... Ke~Ke~Ke~ bukan perasan comel, tapi adidi... ah, bila lagi kan... 

Dari kecil sampai ke remaja ni *tidak mau mngaku tua bah, astaghfirullahalazim, sedarlah umur semakin meningkat* adalah juga percubaan demi percubaan untuk ditukar nama, tapi yang melekat tatap Idah. Masih ingat sampai darjah satu di SK Bundu Tuhan, saya tidak pernah tahu nama sebenar, darjah 2 di SK Lohan baru tau, itu pun sampai belajar di UniMAP ni baru tahu eja nama sebenar yang sebenar-benarnya mengikut Borang W dan IC. Jadi waktu sekolah dulu, time exam sama ada kertas soalan sudah ada nama penuh saya atau saya tulis Aida Aziz. sikit lagi Aida Aris...
i'm the kid in red with my father and sister.
http://www.wsbmania.com/2011/10/botm-edisi-oktober-2011.html

Tapi, masa budak-budak dulu, dalam kalangan keluarga SAHA... femes lah juga kena pangil Gendut...Bukan gelang gendut tali kecapi, aih orang dusun tau tu maksud gendut apa... gemuk aka chubby... ya, tu chubby sebab mau menyenangkan hati. aih, disebabkan sedang berada diseberang laut... *ee, yang kopio tei.paling lah~~* jadi gambar gajah kena kasi mandi dalam tub teda. Bila anak dara mama ni membesar, nama Idah tu melekat juga kalau mau kena suruh cuci piring ka, kena marah sebab lambat bangun ka... Idah juga... sikit-sikit Idah, sikit-sikit Idah...

still in red, now still my wardrobe full with red clothes. again with sister
see~~ langsung tiada perbezaan sampai sekarang, even pernah kena demam dan turun 5kg in that week, tapi selepas 3 years, saya gain 10kg! muka yang tembam tu, stay sampai sekarang dan terpaksa bersabar kalau dicubit sampai sekarang... haish~~ dan sampai sekarang, dimana-mana pun, saya akan cakap nama panggilan idah, boleh panggil idah... bluek! even ada kawan yang create nama baru, "Syidah!Syidah! Ko sudah pi makan??" tapi, itu just for fun... ok. later...ni bukan lagi KISS ni panjang berjela... sorry, saya memang suka menulis, lagi-lagi bila hati gembira. 

Chao... Idah mau pg makan. Ada yang mau ikut?? He~~ Assalammualaikum.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...