Kerana Cinta Harus Memilih

Assalammualaikum. =)
Ini bukan judul sinetron, bukan pula opera sabun. Tapi judul buku ini akan mengingatkan kamu pada hal-hal yang biasa anda alami.Bagaimana memilih di antara dua pilihan, menjadikannya kekasih atau hanya teman.Tentu saja akan ada perasaan bimbang, ragu campur perih.Lengkap dengan airmata yang bergenang di kelopak mata, tetapi pilihan ini harus dipilih.Pilihan ini juga sebagai sebuah neraca iman di dada kamu. Agar kamu semakin tunduk, semakin cinta hanya kepada si Dia, Allah SWT.Jadikan cinta yang menyucikan jiwa, bukan hiasan dunia penabur dosa. Cinta remaja yang indah dan penuh pahala.Buku ini setidaknya menjadi teman mencipta haluan.Berkata semahunya dan memberi makna sebaik-baiknya.Mendialog apa yang kamu rasakan dan memberi kesesuaian atas pilihan yang kamu tentukan.Kerana masa remaja kamu akan tersia-sia, manakala kamu tidak boleh memandunya.Jangan sampai kerana asyik dengan cinta yang salah, hidup kamu menjadi tidak indah.

Dan persahabatan itu lebih bermakna.
Kerana Cinta Harus Memilih,by Burhan Sodiq. Terjumpa buku ni dalam blog Cik Datol =). Buku ni best, sesuai untuk semua orang yang bergelar remaja, pelajar khususnya. Membaca buku ni, buat saya terhantuk sendiri. Fine, sila ambil perhatian ini bukan novel okay, yang saya selalu habiskan dalam masa sehari. Novel tu bukan ada isi apa pun, jadi boleh dibaca dalam masa satu malam. Tapi bukan buku ni, macam saya belajar dari library kecil di rumah nenek saya, macam buku favret Microelectronics : Circuit Analysis and Design, kena take note semua benda yang penting. Yo! Banyak lah~~

Macam orang lain cakap, baca buku macam ni sangat bosan. No lah... Buku ni membincangkan satu-satu perkara secara bersahaja dan relax. Persoalan dibincang dari masalah tunjang, remaja. Untuk mengembalikan semula kekuatan remaja yang hilang produktivitinya. Read read this book to know more.

Briefview
Yakinlah, bahawa ALLAH telah menyediakan sosok belahan jiwa yang terbaik untuk kita.
Bunyi hujan turun lagi menarik perhatian saya dari lagu Rachael Lampa, If You Believe. Katak pun bersahutan. Seriously. And I can smile for that. Tak bising pun. Sebab frequency tak setinggi frequency suara orang. Dan sekarang sedang hujan. Ambil peluang untuk berdoa.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...