Destinasi Terjah : Taman Rekreasi Air Panas Ulu Lenggong, Baling Kedah

Happy Labour's day to all those working class people out there. thanks for all your contribution to this society, thanks my dad and mum, and all my teachers and lecturers who being so helpful in the pass and present. Thank you.

"Idah, nak pergi air panas tak?" Farah adalah orang yang bertanggungjawab mengutarakan idea kali ini, dulu ada plan untuk pergi tempat yang sama selepas program InDENT, tapi semua orang seriously exhausted masa tu. - with Nadia, Farah, Azer. Made us four. 

Sampai rumah around 430 pm. Settle everything, include packed some brunch *brunch ke? Ada nasi goreng, kimbap, kentang goreng + cheese and sandwich telur.* Dari Kg. Wai selepas Maghrib, 830pm, fully GPS support. 
RM50 - Sewa Kereta (1/2 day Viva - UniMAP student price's)
RM35 - Minyak
RM25++ - Tol (Lari bajet terus!)

to Taman Rekreasi Air Panas, Ulu Lenggong.
Nampak Kelisa kejar Honda Civic! Viva duduk diam-diam. 

Tempat ni cantik. Kemudahan semua dijaga dengan baik. Kalau rasa mahu having some refreshing picnic, feel free to come here. - Shower, tandas awam, surau, khemah dan bilik untuk disewa is available dalam harga yang sangat berpatutan. *prove? nah people, I only have my 5MP phone camera, so the flash is not enough to light the scenery.*

Excited? Tiba-tiba mati bila, I never thought there will be this sum of people! How should I explain this...1 May is holiday isn't, so the place will serously crowded. The pool is packed with people, yang duduk ditepi. I search it through Google before, pastu dalam gambar tu cuma ada budak tu seorang dan tempat tu lenggang ja. Now-now, thankfully dapat duduk sebelah satu family tu, dari tok wan dia sampai cicit dia rasanya, mak su mak long dia ada sekali. So, buat-buatlah i came from this family too. Ya, not funny, tapi I feel assured for a moment. But not after later.
RM4 - Tiket Masuk Dewasa
RM2 - Parking

I want to save time, so I proposed them to follow the displacement, instead taking distance. I think to go back to Kulim and only come back to Perlis is kinda wasting time. With GPS help, we go to the right - Sik. I never have imagine we will driving in the very deserted road. No, I mean kawasan getah! Tanpa sebarang rumah. Terima kasih dengan papan tanda yang sentiasa menyejukkan hati. Alhamdulillah, selamat sampai ke RNR Gurun dengan selamat.   

the road taken to home. 

Daripada badan yang super penat, terus rasa segar. Thank you Nadia, yang letak jauh-jauh dalam hati rasa takut masa drive; you are my favourable driver ever *Idah, kau teruk cakap kawan kau macam ni. No, kalau saya boleh bawa kereta, I'll take turn ok.* Thank you semua orang yang ada dalam kereta sebab melakukan perkara yang sama. And even sometimes the silence is all around, Nadia akan tanya, "korang tidur ke?", nanti Farah dengan saya akan jawab, "Don't worry. Kami taklah bagi Nadia pandu sorang-'sorang macam ni..." Radio ja lah yang berbunyi. Sampai RNR Gurun dalam pukul 5 *ey, I didn't mentioned that I fell asleep after Kampung Charok Pelanduk isn't? Nah, now you can said I am the bad girl.* 


ps : cuma, i really don't like how the pool is, opened without barrier. 



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...