Destinasi Terjah #3: Hatyai, Thailand

Oh. Saya malas tukar semua-semua size segala bagai... Jadi minta maaf banyak-banyak kalau gambar2 ni menghabiskan kuota broadband awak-awak semua. =)

28 - 29/04/13: 2 hari 1 malam punya trip. Terjah? Banyaklah terjah dia, Google lah...

Terima kasih Has sebab hantar kami... *wink*

Pukul 7.45 bergerak dari Terminal Keretapi (Sementara), Arau. Nervous? Excited sebab jalan dengan kawan-kawan. Memang gilalah juga buat stunt macam tu, tapi kami-kami ni kalau plan lama-lama nda la jadinya tu.
Harga tiket train Arau, Perlis - Hatyai, Thailand
 Advance booking : RM 16
 Beli dalam train : RM 13

just enjoy the party

Pak cik yang jaga train tu (apa entah nama dia) suruh kami tunggu di L3 (kalau naik belon, kena panggil Gate/Pintu, kalau naik keretapi, saya noob banyak-banyak, jadi itu lah lebih kurang) dan kami end-up di dalam canteen train! Never mind...

Nampak dop beza meja sebelah ngan meja sebelah lagi?

Ingat free-free keluar dari Malaysia? Nanti turun di Padang Besar, Perlis. Sempadan Malaysia - Thailand. Train tu akan tunggu dalam sejam setengah, yalah karang ada yang problem itu ini, melepas pula train. Oh, sila bawa pen. It is a good practice untuk bawa pen sepanjang masa. Sangat-sangat berterima kasih dengan pak cik dalam train tu, tau betul dia yang kami ni nda tau apa-apa. Hahaha. Sampai dia guide jalan masuk untuk immigration checking lagi siap.
Kalau korang adalah orang yang lahir di Perlis, Perak, Kedah dan Kelantan,  
boarder pass masih boleh sampai Hatyai. Or so we know.

terminal ni masih dalam renovation (maybe)
Dari Padang Besar sampai Hatyai Railway Station adalah dalam sejam atau kurang dan saya sendiri tidak perasan bila masanya jam dalam handphone tu sesuka hati jadi masa Indochina (GMT +7), maksudnya Thailand punya masa lambat sejam daripada kita. Oh misery bila masa saya lain dengan kawan yang lain. Poning eden.

i failed. patut saya headback lagi banyak. tp hohoho, belakang tu longkang. ni tuk tuk yang bawa pergi hotel.
So as we heading to the Hi-Season Hotel... tunggu la Part 2. Malam karang kali, saya kena settle fyp dulu.

ps : how sometime i wish i can just barge in at anytime so i wont hold it. and how i wish i am not so transparent. the fact that not everything in my arm length . the process of learning. i made it extremely not fun.



2 comments:

  1. kalau yang lahir luar daripada area utara pakai passport la ea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru nk reply. Hahaha. Laki yana cakap sepatutnya border pass tu smpai 50km slps sempadan. Tapi ya. Org luar utara bkn org lahir di negeri yg bsempadan dgn thailand. So kena pakai passport

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...