jom balik mengundi

supaya orang yang mengundi ,bukan hantu yang mengundi. dan sebenarnya saya belum mendaftar lagi.

pada suatu ketika di dalam kelas:

A: u sokong which colour?
I : tahun ni saya belum mendaftar lagilah, baru ingat masa exam hari tu.
A: oh... u orang siapa yang dah daftar?
I : orang itu dan ini. oh yang itu pun dah daftar. u nak pangkah yang mana?
A: i have my faith on green.
I : oh. nice choice. kenapa? bukan selalunya rocket ka?
A: i used to be blue. tapi this time this particular calon sangat menarik and ada aura.
I : calon yang kawasan ituka?
A: oh! u know?! u punya muka macam orang yang tak peduli pun ada juga.
I : woah! that smashing! hahaha... saya tau macam tu ja la... baca. baliklah mengundi?
A: balik lah... penting, tanggungjawab memilih pemimpin... sekurang-kurangnya saya dah buat sesuatu
I : bagitau orang tu, dorang cakap tak nak balik mengundi.

=)

Point saya bukan siapa yang bakal dipangkah, tapi kesedaran dia untuk memilih pemimpin. Bila fikir balik, dia cakap benda tu dengan saya juga. 

Dia gula-gulakan saya? Mungkin, sebab dia orang yang sama cakap "Dosa aurat perempuan kalau tidak jatuh dirambut, jatuh di lengan. Kalau lengan dan rambut bertutup, dosa tu jatuh ke kaki."

ps : i think it not my dad. it is me myself. sorry people. change please




2 comments:

  1. so, minggu depan balik x?
    o stay wat fyp?

    ReplyDelete
    Replies
    1. stay buat fyp la sangat... huhu... terpaksa

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...