Resolusi 2013

Assalammualaikum. =)

the new year quote: "learning to accept failure is not enough - learnt how to ignore shame and sponge the attitude" 

Biarpun agak terlambat... Erm, ok tidak, matlamat kena sentiasa ada, belum pernah ada istilah terlambat dan tidak perlu tunggu tahun baru pun untuk mengadakan yang lain. Oh tau pun saya cakap kan...

Resolusi 2013? Sebelum ni cuma membiarkan diri untuk turut sekali drift macam blok kayu hanyut bersama arus sungai. Biarlah pula kali ini saya menetapkan sesuatu untuk dicapai;

1. Kembali kepada berat badan sebelum masuk UniMAP. Ouch, melampau gila berat badan naik. Macam Wiwiek cakapkan; kalau kita bagitau dengan orang lain mungkin kita akan ada insentif untuk menurunkan benda yang satu ini. Tapi saya rasa tidak bersalah bila berat naik macam tu; terkejut pun ada juga bila naik penimbang baru-baru ni. Tu pun sebab kena suruh, pastu... is ok maybe. Teruk gila budak yang menulis ni. Instead thinking about the loss, sepatutnya saya perlu fikir apa yang akan saya akan dapat selepas tu - senang cari seluar jeans, confident boost sebab nda lagi terasa pindik tagap. =)
2.  Increase hard-skills.
3. Bergraduasi!! Oh.yea. (berhenti pada setiap titik) Insya ALLAH, may ALLAH grant it. Post ni lambat ditaip sebab habis exam 11hb January, dan langsung tidak sedar 2012 bertukar ke 2013 kalau bukan dengar orang main mercun. Kiranya officially tamat semester 7, tinggal satu semester. Let put the utmost effort!
4. Should seriously start saving. This need details.
5. 2013 is way long to go. But I need to determine to work right after finish schools. I am eyeing on the pre-silicon industry, but let see where can I catch up.
6. Lulus ujian memandu (tahu tidak benda ni pun saya fail tahun lepas!)

Wiek... sa rasa saya meng'copy' ko punya resolution dalam ayat saya. erm... this one come form heart to.

ps : what have been accomplish in 2012? a lot~~



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...