sekolah

kesian dengan budak yang seorang itu. semua orang masih cuti dia sudah kena pergi sekolah. tidak apa, ilmu yang dicari secara secular.

ah, i miss those day. hari yang saya tidak perlu risau apa yang akan berlaku esok. hari yang tidak memerlukan saya risau dengan pointer dan segala macam perkara. betullah tu kan, semakin kita tua, maksud saya semakin bertambah umur, (membesar bagi saya adalah sensitif!) semakin banyak tanggungjawab yang perlu dipikul. bila sudah jadi macam tu, kadang-kadang untuk tidur pun rasa bersalah. (selalu jadi pun, lagi-lagi kalau dekat exam) Kenyataan! (oh, masih terasa sebagai budak berusia 16 tahun)

setiap tindakan yang diambil sekarang adalah atas risiko sendiri, setiap pilihan yang ada perlu diputuskan sendiri. tapi bantuan akan sentiasa diperlukan jadi bersiap sedia untuk menerima kegagalan sebelum bertindak. bukan bermaksud, set dalam kepala, apa pun yang saya buat tidak akan berhasil, bukan. tapi setiap tindakan yang diambil, pasti akan meninggalkan side-effect. 

ps :: mumbling~~~ mumbling~~~ diam. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...