Perasaan dalam hati biar meletup

Assalammualaikum.

Ingat tak bukan kita yang rasa? Memang bukan kita yang rasa, dan saya sangat takut untuk berdepan dengan kenyataan bahawa saya akan kehilangan orang yang paling saya sayang. Benda yang kita sayang kalau hilang pun kita melenting, apa lagi kalau orang yang paling hampir dengan kita.  Maaf, rasanya dari cara saya menulis kau tau saya bukan jenis yang boleh menulis perasaan dalam kata-kata, tidak akan terbentuk perasaan itu melalui ayat. Rasa sakit tu lagi besar dari metafora kata-kata itu sendiri.

Sakit tu kita pendam sendiri, sampai kadang-kadang kita rasa tiada siapa pun dalam dunia ni yang sayang dan peduli akan kewujudan kita. Padahal, orang lain tidak akan mengerti apa yang kita rasa selagi kita tidak luahkan. Dan tahu apa kesannya? Sama ada kita mula mengasihani diri kita ataupun kita akan ampu dalam meneruskan kehidupan ni.

Tapi kenapa perlu paksa diri untuk tersenyum?! Kenapa perlu fake the happiness when it not there?! Kamu mahu orang lain memahami kamu sedang kamu tidak pernah mahu memahami orang lain. Share your sadness; do not hide it within yourself. It is killing you! Lama-kelamaan dia akan memakan diri kamu sendiri, kau kehilangan keyakinan, kau kehilangan matlamat kau hidup. Dan kau mungkin kehilangan kehidupan kau. Share it please. When there is nobody to talk with, you know where you can cry. DIA sentiasa mendengar rintihan dan doa kita, bila orang lain tidak sudi meminjamkan telinga. Ada post dari Lord ZARA, [sini]. *dia menulis dengan lebih terang.*

Takziah untuk keluarga housemate saya atas kehilangan ayahnya. Maaf, saya minta kamu bersabar dalam keadaan saya tidak pernah merasai keadaan itu. Ya Allah, mampukah saya berhadapan dengan keadaan seperti itu? Nauzzubillah, minta dijauhkan.

            With prays and hugs for you, sabarlah, semoga ayah kamu ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Dengan exam yang lagi tinggal seminggu, keep your faith. Please, be strong, whenever you need somebody to comfort you now, we are here. I do not know where the limit is, I know that heart is fragile, but keep living, never ever lost your faith to ALLAH.

8 comments:

  1. hoho. ko rasa geram ka ni, idah? ada nada ni ba dalam tulisan ko. lol.

    ReplyDelete
  2. @Bellalong hah?sa geram ka bunyi dia...adeh...nda la

    ReplyDelete
  3. haha. agaklah. btw, takziah to ur fren. huhu.

    ReplyDelete
  4. @Bellalong huhu...yups.dia pun x balik lg rumah sekrg

    ReplyDelete
  5. salam takziah juga alief ucapkan..ckp dgn memeber awak,supaya dia bersabar k..:

    ReplyDelete
  6. aq tau pon da lambat..
    dapat tau k.noi yg btaw..

    tuk aze, bebyk sabar k..semoga ko tabah..(=

    ReplyDelete
  7. @Nawal Atifah huhu...dia relax je..smpi sy x tau nak kata apa... dlm hati kita tak tau..

    ReplyDelete
  8. sometimes kita perlu menangis supaya kita tahu dunia ini bukan hanya untuk ketawa... :)

    Thanks 4 visiting my blog..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...