kau ingat kau siapa?

Salam. sebelum melepaskan marah dan sakit hati dalam ni. tarik nafas panjang-panjang, cuba meletakkan diri dalam keadaan se-rasional yang mungkin supaya salah itu sebenarnya tidak hanya pada sebelah pihak. Pardon my silly language here.

What the puff?! Ya, ya, saya pun sangat suka kelas habis awal. Sangat suka, pelajar biasakan. Tapi sangat benci bila kelas ditamatkan sebab perangai certain person; who is later will proudly call their-self an engineer. Terdengar juga orang dibelakang cakap, "What the fuck is this? This class not ended because of the time, it because the person." Yes, ada juga student yang sedang super-disappointing! *kalau ayat itu saya buat sendiri, maknanya saya sedang bermimpi kahwin dengan budak chinese handsome*  Is it actually fine for the student to make some noise when the class dismiss earlier than expected? And it is because you can't stop speaking?! 

DON'T YOU SAW HOW THAT SIR IS TRYING HARD NOT TO SCOLD YOU?! Ih, sometimes I prefer the lecturer do pick-point. Baru kau tahu siapa yang sedang menyampaikan ilmu. May be the class is boring, don't think I am weird when I like this class, but you don't have the right to play behind. Atau saya salah masuk kelas untuk murid sekolah rendah?

Kan sudah kena warning 3x, sampai kena bagi 5 minute break just to let YOU finished the talk! Bila sir cakap, 'boleh restrain sikit tak supaya tak bercakap?' tapi still, ada juga that pot pet pot pet teko-teko bercakap. Apa ingat, you are entered alice tea party kah? Sila baca adab berguru semula. Adab yang semakin dilupakan. So answer me, what your quality if not because of the teacher teach you?

oh, saya budak duduk depan, saya minta maaf sebab saya pun tidak tahu apa yang kamu bualkan, sangat penting mungkin. saya tidak kenal pun you tu siapa. yang saya tahu, you langsung tiada adab! so, why bother come to the class if you are good enough to ignore what he tried to convey? 

dan akhirnya sehingga kehujung marah-marah juga dan hanya menyalahkan pihak yang satu. sebab pihak yang satu is giving his best already. sorry, saya pun kadang-kadang macam sampah juga perangai dalam kelas tapi macam orang lain juga, sangat benci bercakap bila ada guru sedang bagi penerangan di depan. itu mungkin sebab saya rasa perkara yang baru berlaku itu sangat-sangat kurang ajar. tolonglah, we are university student, paling muda pun mungkin 20 tahun, takkan benda kecil macam ini pun tidak pernah kena ajar. it common sense babe, bukan benda transistor atau hazardous chemical thingy!

Hormatlah guru. It a very basic thing. sebab akal sahaja tidak menjadikan kita seorang yang baik.

ps :: ah, ini la yang dinamakan kerana nila setitik, sebelanga susu rosak. sikit ja pun yang buat perangai. dan saya sedang membesar-besarkan perkara yang kecil. another tyoe of cnn huh?


2 comments:

  1. what your quality if not because of the teacher teach you?

    like!

    ReplyDelete
    Replies
    1. eya be wiek... mst kita berterima kasih sama guru2 kn... biarpun kena tengking... hahaha
      mau nangis bah

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...