Maaf itu memerlukan kekuatan

Just try not to cry, even how hard it is. Satu-satu simpul terlerai, and every reckon around me just make thing worst! like saying, the worst come to the worst. Bingung, macam mahu termuntah pun ada, macam disedut masuk dalam lohong hitam, tinggal kau seorang tanpa ada siapa untuk berpaling. Pedih! Sangat pedih... Agony yang sangat menyeksa... Kau kenapa?!

Failed... dari awal lagi sepatutnya sudah tahu, tapi masih berkeras untuk lakukan. Siapa tahu akhirnya ada jalan keluar dihujung gua. Macam Gua Kelam, gelap, biarpun ada lampu, tetap menakutkan kepada si achluphobia tetapi dihujung perjalanan ada Kaki Bukit, sejuk... macam masih berada di dalam gua tetapi yang lebih luas dan terang, di sebalik bukit. 

Tapi entah kenapa bila akhirnya semua yang dilakukan, diharapkan... akhirnya membunuh diri sendiri... teringat pula zaman sekolah, jangan terbang terlalu tinggi, kalau jatuh sakit... Tapi kenapa masih berani bermimpi sehingga ke bulan, sedangkan akan mendarat diantara bintang? 

Sendiri tidak faham, impian dan angan-angan bukan semuanya akan boleh dilakukan kalau setakat usaha yang tidak seberapa. Apatah lagi bila yang diusahakan hanya sekadar sehangat tahi ayam. Biar hati diteguhkan, tapi rapuhnya dia, hanya si pemilik yang tahu.

Mahu memaafkan, tapi terasa diri tidak pernah mampu, semakin mahu dilupakan, semakin menyakitkan hati. Kepala mengangguk memaafkan, tapi disudut hati masih terguris. Luka ditangan mudah kita ubat, tapi bukan dihati. Pendendam? Mungkin, memberikan kemaafan setulus hati memerlukan satu kekuatan yang memerlukan willpower yang bukan sedikit. Seikhlasnya, memadamkan rasa mementingkan diri sendiri. 
Pandangan kita selalu berbeza dan selalunya kita terluka. Things doesn't go better if we took out the worst in each other... I love you friend just like before, and later.

1 comment:

  1. hye buddy... wats wrong?? u hurt ka? erm.. cheer up k... everything will get better as time goes by.. i'm always will be at ur side when u need me.. coz i love u too.. (n__n) be strong ya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...