Cuti #2 : Dusk

Woah! Woah-oh-oh! *dipetik daripada grandpa Merliah's, Barbie in a Mermaid Tale...ngeh layan bah*
  Ok fine, i'm mumbling. Sebab tiada apa untuk ditulis. Sekarang ni bukan senja, pagi lagi, sangat pagi, tinggal berseorangan dirumah tapi nasib baik ada orang yang tidak hadir di sekolah hari ini, sejak minggu lalu. Sakit, exam pun terpaksa jawab di rumah. Bukan sakit kritikal pun, tapi perlu dijaga juga.

  Semalam ada orang call, tanya "ini pub dan karaoke kah?", damn! Jawablah, "bukan, ini rumah mayat hospital Ranau." Free-free saya pula kena fire sama mama dan abah. Yang budak satu orang bukan mau cover pun. Naik atas, bukan dapat tidur pun, panggil-panggil "Khalisa... khalisa... ALIA"... alamatnya, tidak dapat tidurlah dua orang yang baru habis layan Senjakala sebelum tu. 

  Bukan menakutkan pun cerita tu, siap boleh gelak-gelak lagi, tapi disebabkan lampu semua off, yang bayar tiket *hell tipu!mana ada p tengok wayang. kan wayang ada di rumah.* pun dua orang ja, jadi berebut jugalah selimut, tutup muka guna tangan tapi mata disebalik jari. Yalah, even cerita seram, tapi Arman tu sweet what bila saka tu masih dalam jagaan dia. Tapi, bila perjanjian tu sudah diputuskan, alamak, hilang terus ke'macho'an dia. Hahaha... eh, saya bukan cakap orang yang ada saka belaan tu lagi bergaya daripada tiada, itu syirik! Tapi Zahiril Adzim tu pernah berlakon filem mana lagi ah? Liyana Jasmay saya kenallah. Ok, Google kan ada...

  Saya pun kurang pasti, tapi, macam ada yang kurang ja. Pernah tidak kau masak daging masak paprik tapi ada kurang? Bukan cili, bukan garam, gula pun bukan juga. Tapi apa? Atau mungkin sebab semua cerita seram yang kita tengok selama ni, sama ja plot. Dengan pengakhiran yang  hampir sama. Saya lagi suka Mantra, biarpun tetap penyelesaian yang sama tapi cerita tu tergantung dan, hah! kesiannya budak tu. Lagipun apa lagi yang sebenarnya boleh mengakhiri cerita macam ni, semua yang berlaku adalah di atas pertolongan dan izin-Nya.

   Tapi kenapa perlu diwarisi kesalahan tu? Rasa macam tidak puas hati pula bila orang kampung tu tau pasal saka tu, tapi tidak menolong dari awal! "Aku ingatkan orang bandar je yang sombong, rupanya kat kampung ni pun sama juga." bak kata Bella, padahal dia tu yang salah pakai baju. Hahaha... Sorry, that random. Ada ayat yang dihafal dan saya sangat kelucuan, sampai berguling-guling dengan si Alia, budak tu pun cakap, "bagi ja lah. Mau masuk neraka juga." Itu pun random juga, sebab ayat tu. 
   Arman : Aku takkan pulangkan saka ni kepada kau saka ni. Kau tau tak kenapa? Sebab aku sayangkan kau.
   Khalisa : Aku pun taknak orang yang aku sayang merana sebab kesalahan nenek moyang aku.

   Kalau ada salah biasalah tu, bukan saya penulis script. Kalaulah saya jadi penulis script tu, saya akan tulis, Khalisa tu balik KL, biar Arman tu tanggung sorang-sorang. Hahaha... Dia ucap terima kasih. Lepas tu, Bella datang balik cepat-cepat, ambil dia. Siapa suruh Arman tu baik sangat. 

Hai kau saka belaan... Later, saya cuci kain dulu, pukul 9 sudah.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...