Cuti #1 : Menaip

51 perkataan
Speedtest

Tetap mahu show off biarpun cuma dapat macam ni. Mau juga... Orang lain boleh tulis lagi pantas daripada yang ini. Contohnya, budak kelas saya, Khor Huan Run, dia boleh taip A-Z dalam  5/6 seconds. Saya tau daripada application di facebook tahun 2009, saya pula 8/9 saat. Teng Jia Rong boleh taip lebih cepat dari saya. Banyaklah lagi yang oleh taip lebih pantas daripada saya. Ni kerja time cuti. So lepas ni, kalau buat assignment last minute pun masih boleh siap dengan beberapa blink. 

Pak cik saya ada ajar cara menaip dengan betul, tapi, erk.... Jari kiri saya sudah terbiasa control half of the keypad. Lepas tu main game typer shark, alah game yang ada huruf keypad T and ikan jerung warna biru. Untuk ABYSS baru sampai level 4400 dan sejak minggu lepas sudah tidak boleh naik level paling highest 4755. Pergh sakit hati lepas nampak ada sikit lagi pun untuk save level 4800. Lepas tu buat baik hatilah belajar tutorial yang disediakan, biarpun banyak salah tapi tetap sangat baik untuk practice jari-jari ini untuk jadi runcing. Ehehehe...Ok, merapu. 

Disebabkan sekarang cuti dan kena suruh jadi manager full-time, maka tidak lama lagi, internet ini saya yang punya. Sekarang masih ada budak yang tunggu tawaran IPG, di tolaknya mentah-mentah tawaran yang lain. Jealous lagi disini dengan budak tersebut, biarlah, masing-masing punya rezeki bah. Duh, ke laut lagi.

Kena suruh tolong menaip surat, laporan warden, jadual dan macam-macam, tapi erk... selalunya end up saya  main game di facebook sampai tertidur. Terpaksa mama buat balik, hehehe... sorry. Untuk mengelakkan kejadian yang sama berulang, sekarang ni akan berlatih menaip dengan lebih lancar lagi. Alasan untuk main game. Bukan di screen ini, sorrylah, saya baru belajar guna open office. Tup-tup orang di rumah pakai Office 2010. Ketinggalannya saya, mana ada, saya menyokong open source. 

Hehehe... kalau sekarang ni masih ada yang guna non-genuine OS, sila gunakan Ubuntu. Cantik lagi boleh buat kapal-kapal, cube-cube and sfera-sfera. Erk, saya nampak kebanyakkan lecturer saya buat macam tu, saya pun baru mau belajar. 

Peace and out. Kena lipat kain... :\

4 comments:

  1. Eh anyway, off topic, saya suka susunan blog kau. Kemas. dan ruang entry lebar. i like laa. Update entry best2 ya. supaya makin best dibaca.

    ReplyDelete
  2. ajar sia menaip laju2..bole ne sia kasi siap assignment last minute juga..heheh

    ReplyDelete
  3. @Thumbelina Iena hehehe....ko p men tu game typer shark..dia ajar tu

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...